Retur og reklamasjon av varer
Hvordan reklamerer jeg på en vare?
- Registrer reklamasjonen online – gå til siden Kontakt og velg «Reklamasjon av vare» i kontaktskjemaet nederst. Oppgi ordrenummer / fakturanummer og beskriv feilen. Du kan også registrere reklamasjonen via e-post på info@projektorer-lamper.no.
- Vent på e-post fra oss – du får straks en melding med detaljerte instruksjoner og et reklamasjonsskjema vedlagt. Reklamasjonsskjemaet kan du også laste ned her i format Word eller pdf.
- Pakk varen forsvarlig – slik at den ikke skades under transport. Legg ved en utskrevet og utfylt reklamasjonsblankett, eventuelt en kopi av fakturaen.
- Send pakken til adressen Politických vězňů 1597/19, Praha 1, 110 00, Tsjekkia – det holder å bruke en vanlig transportør (uten ekstra forsikring eller andre tilleggstjenester).
- Behandlingstid – vi håndterer reklamasjoner så raskt som mulig, normalt i løpet av noen få dager, senest innen 30 dager etter mottak. Vi holder deg oppdatert via e-post.
Hvordan kan jeg angre kjøpet?
- Ved fjernsalg har forbrukeren rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra mottak av varen. Varen skal returneres i forsvarlig stand. Dersom varen har tydelige bruksspor, kan dette redusere tilbakebetalingsbeløpet.
- Hvis mulig, returner varen i originalemballasjen. Legg lampen i originalesken, og plasser den deretter i en transporteske for å unngå skader på varen eller emballasjen under transport.
- I pakken må du huske å legge ved utfylt skjema for angrerett (last ned i format Word eller pdf), eller minst en kopi av fakturaen slik at vi kan identifisere returen.
- Pengene tilbakebetales så snart som mulig, senest innen 14 dager fra vi har mottatt returen.
- Ønsker du å returnere lampen fordi den ikke fungerer, vennligst kontakt oss først så ser vi om vi kan løse det.
Ofte stilte spørsmål
Må jeg ha originalemballasjen?
Ved reklamasjon er ikke originalemballasjen nødvendig. Ved angrerett setter vi pris på retur i originalemballasjen dersom det er mulig. Uansett må varen være forsvarlig pakket slik at den ikke skades under transport.
Får jeg returetikett til sendingen?
Ved angrerett sender vi ikke returetikett. Ved reklamasjon kan vi ordne dette på forespørsel.
Når og hvordan får jeg pengene tilbake ved angrerett?
Når vi har kontrollert den returnerte varen, tilbakebetales beløpet senest innen 14 dager etter mottak. Tilbakebetaling skjer med samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet.
Kan jeg returnere en lampe jeg bare har testet?
Ja, du kan returnere lampen innen 14 dager etter mottak, selv om den har vært prøvd. Dersom den har tydelige bruksspor, blir tilbakebetalingsbeløpet justert tilsvarende.
Hvordan får jeg vite status på saken?
Vi sender oppdateringer på e-post. Du kan også kontakte kundeservice på e-post info@projektorer-lamper.no eller på telefon 21 56 98 58 (man.-fre. 9-17).
Har du mottatt en skadet vare, eller en annen vare enn den du bestilte?
Vi beklager ulempen – vi sørger for å rette opp raskt. Kontakt oss så snart som mulig på telefon eller e-post, så finner vi en løsning sammen.
Hvordan bytter jeg lampe i projektoren?
Steg-for-steg fremgangsmåte finner du i brukermanualen til projektoren, eller du kan se vår generelle veiledning for bytte av lampe.
Lampens virker ikke, hva gjør jeg?
- Sjekk lampen for synlige skader, som sotskader på glasset, avbrutt tråd i pæren, sprekker osv.
- Kontroller at lampens kontakter er riktig tilkoblet og ikke er skadet. Sjekk også at skruene på lampemodulen er strammet og at lampen sitter riktig i projektoren.
- Er service-/vedlikeholdsluken for lampebytte riktig lukket og skrudd igjen? Hos enkelte modeller hindrer en sikkerhetsmekanisme projektoren i å starte hvis skruen ikke er tilstrekkelig strammet.
- Nullstill lampetelleren, se manualen til projektoren eller vår veiledning.
- Hvis mulig, test lampen i en annen projektor, eller test projektoren med en annen lampe. Da kan du finne ut om feilen ligger i lampen eller projektoren.
- Hvis problemet vedvarer, send oss en e-post med beskrivelse av feilen. Vi hjelper deg gjerne videre.
Veiledning og tips
- Kjøpsvilkår
- Reklamasjonsregler
- Lampebytte
- Intruksjonsvideo - brukerveiledning for hvordan man skal bytte en lampe i projektor Epson EMP-X56
- Hvorfor slutter lampen å lyse?
- Hva er forskjellen mellom de forskjellige lampevariantene? Hvilken variant skal jeg velge?
- Brukerveiledning for hvordan man skal bytte en lampe i en projektor
Vi kan hjelpe deg med
å velge den rette lampen
Ta gjerne kontakt med meg hvis du har noen spørsmål!

kundeservice
(man.-fre. 9-17)
Vet du nå alt om lamper så er det bare å velge den rette
Lamper – lynrask veiledning
Finn riktig lampe på kun to tastetrykk